OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA
Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć
nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć,
co robić, jak postępować, współżyć z innymi,
patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć
i wyobrażać sobie lepszy świat.
/Robert Flughum/
W roku szkolnym 2015/2016 praca wychowawczo - dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o wybrane programy:
nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć,
co robić, jak postępować, współżyć z innymi,
patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć
i wyobrażać sobie lepszy świat.
/Robert Flughum/
W roku szkolnym 2015/2016 praca wychowawczo - dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o wybrane programy:
- „Wielointeligentne odkrywanie świata w przedszkolu" -program wychowania przedszkolnego. – Autorki: Monika Zatorska, Aldona Kopik - Nr dopuszczenia P1 – 01/08/14.
- „ IDĘ DO PRZEDSZKOLA”- program adaptacyjny dla dzieci 3,4 letnich w Przedszkolu nr 1 w Jeleśni – autorki: B. Górna, B. Póda, E. Póda, M. Kurczok – Nr dopuszczenia RP – 2/2011;
- Program wychowawczy Przedszkola Nr 1 w Jeleśni – nr dopuszczenia P1 – 02/08/2013
- „ Jestem bezpieczny i przyjaźnie nastawiony do świata” – program profilaktyczny Przedszkola Nr 1 w Jeleśni – nr dopuszczenia P1 – 03/08/2013 ;
- Program edukacji zdrowotnej – autorki – E. Póda, M. Kurczok – nr dopuszczenia P1 – 04/08/2013 ;
- " Mały czytelnik" - program rozwijania zainteresowań czytelniczych dla dzieci przedszkolnych - autorka - B. Górna - nr dopuszczenia - P1-05/09/2013 r.
- RELIGIA - „W radości dzieci Bożych” - Ks. Tadeusz Śmiech.
- Programy są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego, która wyznacza obszary w obrębie których należy wspomagać rozwój, wychowywać i kształcić dzieci, aby osiągnąć cele wychowania przedszkolnego.
- Są to następujące obszary :
- 1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
- 2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.
- 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
- 4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
- 5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
- 6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
- 7. Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.
- 8. Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
- 9. Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.
- 10.Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie
- 11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
- 12.Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
- 13.Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
- 14.Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
- 15.Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
- ZAJĘCIA DODATKOWE ORGANIZOWANE W PRZEDSZKOLU TO:
- * język angielski- prowadzony w obu grupach wiekowych;
- * zajęcia logopedyczne dla dzieci wymagających specjalistycznej pomocy;
- Przedszkole nadal kontynuuje realizację projektu głośnego czytania w przedszkolu przez zapraszanych gości, tj. członków rodzin dzieci - mamusie, tatusiów, babcie,ciocie ... co pozwoliło placówce znaleźć się w gronie "Czytających przedszkoli" w ramach ogólnopolskiej kampanii Cała Polska Czyta Dzieciom.